Cyklotrasa Bratislava - Hainburg - krásami rakúskeho pohraničia

Aj keď je Hainburg malým mestom v rakúskom pohraničí, ponúka množstvo zaujímavostí a krás. Z Bratislavy do Hainburgu vedie príjemná rovinatá cyklotrasa vhodná pre všetky typy bicyklov a aj pre rodiny s deťmi.

Základné informácie k cyklotrase Bratislava - Hainburg:

• Dĺžka trasy: 17 km (jednosmerne)
  • Náročnosť: ľahká, vhodná pre rodiny s deťmi. Asi 1 km vedie po krajnici cesty, avšak býva málo frekventovaná.
  • Povrch: asfalt, betónové panely

Od predajne Velocity sa cez Mlynskú dolinu dostanete pod most Lafranconi. Prejdete po cyklotrase cez most Lafranconi na druhý breh Dunaja. Zídete z mosta a odbočíte vľavo na hrádzu, ktorá vás zavedie až k hraničnému priechodu Berg a ďalej do prvej rakúskej dedinky Wolfsthal. Idete po cyklochodníku až po benzínovú pumpu na začiatku Wolfsthalu. Potom prejdete okolo záhradiek asi 500 metrov, kde cyklochodník končí a je potrebné sa napojiť na hlavnú cestu. Po tejto ceste pokračujete asi 1 km, kým nedorazíte na malé námestie v strede dediny. Tu môžete odbočiť z hlavnej cesty na menej frekventovanú cestičku, vhodnú pre cyklistov a traktory.

Z námestia v Wolfsthale odbočte doprava, kde nasleduje krátky úsek s mačacími hlavami, potom sa cesta prudko stáča doľava. Ďalej sledujte asfalt a ignorujte odbočky na poľné cesty.

Pokračujte po asfaltovom povrchu a nasledujte značku doľava. Časom sa cesta opäť napojí na hlavnú cestu a povedie paralelne s ňou a železnicou, až sa dostanete do samotného Hainburgu.

Hainburg je malebné mesto ponúkajúce mnoho zaujímavostí: hrad Hainburg, historické centrum, pomník pred hradom, farský kostol sv. Jakuba, múzeum Hainburg, alebo letné kúpalisko. V historickom centre nájdete mnoho reštaurácií a kaviarní. Ideálne miesto na strávenie popoludnia.

Bicyklom na Braunsberg

Pokiaľ sa chcete hecnúť, ste na ebiku, či jednoducho máte radi kopce, vydajte sa z Hainburgu cyklotrasou na kopec Braunsberg. Strmé stúpanie na vrchol kopca Braunsberg začína odbočkou pri železničnej zastávke. Prvý úsek vedie okolo kúpaliska, potom pokračuje rovinkou a končí opäť strmými zákrutami nahor. Na vrchol sa dostanete cez niekoľko zákrut, ktoré si užijete najmä pri ceste späť.

Stúpanie cez zákrutovú časť môže byť na niektorých miestach pomerne strmé a náročné, ale nezúfajte. Kopec nie je príliš dlhý a postupne, ako vystúpate ponad les, sa otvárajú nádherné výhľady na krajinu. Na vrchole Braunsbergu si užijete úžasné panorámy, vrátane výhľadu na Bratislavu a mestečko Hainburg pod vami. Na slovenskej strane dominuje Devínska Kobyla a Devínska Nová Ves. V prípade priaznivého počasia možno vidieť aj Alpy a Viedeň.

Späť sa môžete vydať tou istou trasou, prípadne dlhšou variantou pokračovať cez most Andreasa Maurera na druhú stranu Dunaja smerom na Schlosshof a následne cez Cyklomost slobody do Devína a späť do Bratislavy. Stačí si zvoliť termín a vybrať bicykel z našej požičovne.